Mimesis

Açıklama

Montaigne, Aeneis'in VIII. Bölümündeki birkaç dize ile ilgili şunları söyler: "Venüs çıplak halde, Vergilius'ta olduğu gibi çok güzel, canlı ve heyecanlandırıcı değildir." (Denemeler, III, 5). Bu yaratma sürecinin kutsanması anlamındaki ifade "mimesis"in varacağı son noktada sanatkarın tanrıyı oynaması ile karşılık bulabilir. Giordano Bruno (1548-1600) yaratma gücünün tanrısal kaynaklarına sahip olan sanatçıyı "eski tanrı", "başka bir tür tanrı" sayacak kadar betimlemeyi abartır. Mimesis sadece yeniden oluşturma süreci etrafında dönen bir kavram değil, aynı zamanda modern zamanların en şuursuz hastalıklarının da taşıyıcısıdır. Jean Baudrillard tabiri ile günümüz bireyi Sudan iç savaşı ile tuvalet kağıdı reklamını aynı duyarsızlıkta seyretmektedir. Bu duygusuzluk hali Adorno'nun söylediği gibi, sevmeye yeterince açık olmadığı için sevgiye muhtaç hastalıklı bireyler doğurmuştur. Günümüz/ post-modernizmin "post" atladığı zamanın aydınları ağırlıkta olmak üzere "mimesis"in doğuşundan günümüze kadarki serüvenini özetledik. Devamen katharsis ele alınacak. Gayret bizden tevfik Allah'tan.
%15
200,00TL
170,00TL
Kazancınız : 30,00TL

Satışta değil

Kitap Ayrıntıları

Stok Kodu
:
9786059925136
Boyut
:
135-210-0
Sayfa Sayısı
:
160
Basım Yeri
:
İstanbul
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2015-01-01
Kapak Türü
:
Karton
Kağıt Türü
:
2.Hamur
Dili
:
Türkçe
9786059925136
238930
Mimesis
Mimesis
170.00
Montaigne, Aeneis'in VIII. Bölümündeki birkaç dize ile ilgili şunları söyler: "Venüs çıplak halde, Vergilius'ta olduğu gibi çok güzel, canlı ve heyecanlandırıcı değildir." (Denemeler, III, 5). Bu yaratma sürecinin kutsanması anlamındaki ifade "mimesis"in varacağı son noktada sanatkarın tanrıyı oynaması ile karşılık bulabilir. Giordano Bruno (1548-1600) yaratma gücünün tanrısal kaynaklarına sahip olan sanatçıyı "eski tanrı", "başka bir tür tanrı" sayacak kadar betimlemeyi abartır. Mimesis sadece yeniden oluşturma süreci etrafında dönen bir kavram değil, aynı zamanda modern zamanların en şuursuz hastalıklarının da taşıyıcısıdır. Jean Baudrillard tabiri ile günümüz bireyi Sudan iç savaşı ile tuvalet kağıdı reklamını aynı duyarsızlıkta seyretmektedir. Bu duygusuzluk hali Adorno'nun söylediği gibi, sevmeye yeterince açık olmadığı için sevgiye muhtaç hastalıklı bireyler doğurmuştur. Günümüz/ post-modernizmin "post" atladığı zamanın aydınları ağırlıkta olmak üzere "mimesis"in doğuşundan günümüze kadarki serüvenini özetledik. Devamen katharsis ele alınacak. Gayret bizden tevfik Allah'tan.
Kapat