Harflerin Sırları; Fütuhat-ı MekkiyyeFütuhat-ı Mekkiyye

Açıklama

Elinizdeki kitap Fütûhât-ı Mekkiyye'nin birinci cildinde bulunan 2.bölüm ve 5 - 8. kısımlara tekabül etmektedir. İbnü'l-Arabî'de harfler onun varlık düşüncesinin kurucu parçasıdır. Bu düşünce Eşarilerin-Ehl-i sünnet'in kelam öğretisiyle ilişkili olduğu gibi daha evrensel bir yorumla logos-kelime teorisiyle ilgili kabul edilebilir. Kelime teorisi ezeldeki kelimenin varlığı ilkesinden hareketle âlemde makul bir ilkenin bulunmasını kabul eder. İbnü'l-Arabî'nin harfler hakkındaki düşüncelerini varlığın ve düşüncenin 'yapıtaşları' olarak görmek gerekir. Bu yapıtaşları evvelemirde ilahi kelamın ana unsurları oldukları gibi daha genel olarak varlığın yapıtaşlarıdır. Varlığı bir harf olarak okumak ve varlığın manasını harften çıkartmak, insanın ahlaki yetkinliğiyle ulaşabileceği kendisini ve varlığı tanımayla ilgili bir yolculuk ve serüvenden söz etmek demektir. İbnü'l-Arabî meşhur bir şiirinde 'Biz söylenmemiş harfler idik, yücelerin yücesinde' diyerek insanı bir harf, bir kelime ve bir cümle olarak kabul ettiğini beyan etmiştir.
%15
135,00TL
114,75TL
Kazancınız : 20,25TL

Satış adedi : 4
Satışta değil

Kitap Ayrıntıları

Stok Kodu
:
9786059925174
Boyut
:
135-215-0
Sayfa Sayısı
:
198
Basım Yeri
:
İstanbul
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2015-02-26
Çeviren
:
Ekrem Demirli
Kapak Türü
:
Karton
Kağıt Türü
:
2.Hamur
Dili
:
Türkçe
9786059925174
89799
Harflerin Sırları; Fütuhat-ı Mekkiyye
Harflerin Sırları; Fütuhat-ı Mekkiyye Fütuhat-ı Mekkiyye
114.75
Elinizdeki kitap Fütûhât-ı Mekkiyye'nin birinci cildinde bulunan 2.bölüm ve 5 - 8. kısımlara tekabül etmektedir. İbnü'l-Arabî'de harfler onun varlık düşüncesinin kurucu parçasıdır. Bu düşünce Eşarilerin-Ehl-i sünnet'in kelam öğretisiyle ilişkili olduğu gibi daha evrensel bir yorumla logos-kelime teorisiyle ilgili kabul edilebilir. Kelime teorisi ezeldeki kelimenin varlığı ilkesinden hareketle âlemde makul bir ilkenin bulunmasını kabul eder. İbnü'l-Arabî'nin harfler hakkındaki düşüncelerini varlığın ve düşüncenin 'yapıtaşları' olarak görmek gerekir. Bu yapıtaşları evvelemirde ilahi kelamın ana unsurları oldukları gibi daha genel olarak varlığın yapıtaşlarıdır. Varlığı bir harf olarak okumak ve varlığın manasını harften çıkartmak, insanın ahlaki yetkinliğiyle ulaşabileceği kendisini ve varlığı tanımayla ilgili bir yolculuk ve serüvenden söz etmek demektir. İbnü'l-Arabî meşhur bir şiirinde 'Biz söylenmemiş harfler idik, yücelerin yücesinde' diyerek insanı bir harf, bir kelime ve bir cümle olarak kabul ettiğini beyan etmiştir.
Kapat